Månadstävling inne på ScrappTorget – tema HÖST

Haj haj!!!

Så var det söndag igen – en dag då man borde vila och se fram emot en ny vecka, eller?? Jag tror inte jag är ensam om att tycka att helgerna är allt för korta såå jag skulle gärna vilja ha söndag x 2 i min vecka…hihiii 😀  Idag kan ni se detta kortet + måånga fler härliga höst-alster inne på ScrappTorget då vi i teamet tolkar den här månadens tävling med tema HÖST –  det enda kravet är att man ska ha minst ett löv på sitt alster.

♥ ♥ 

Jag passade på att slå två flugor med en smäll (eller vad det nu heter 😀 ) då min pappa undrade om jag kunde göra ett kort till honom som han ska skicka till min moster som fyller år nu i september. Visst! Löv hade jag redan handlat på mig för jag köpte läckra lönnlöv i somras på scrapprea men vad skulle jag mer ha på kortet…hm?? Motiv hade jag inget men hittade en häärlig ren med paraply inne på Stämpelgården som jag beställde men den var slutsåld såå jag fick handla honom i ny tappning…. en rätt kul filur eller vad säger ni??


Visst är han goo denna ren. Jag målade honom med Promark och klippte ut motivet. La ett lager 3D-lack på svamparna för att de skulle få lite ”liv”.

Rev mönsterpapper och chalkade dem med brunt. Klistrade fast dem på kortet och ritade en ram runt med vit penna. Ville att renen skulle stå i en lövhög såå jag tog måånga löv och klistrade fast innan jag satte dit motivet på 3D-kuddar. Även sifforna fick ”stå i en lövhög” (med lite extra lim såå fastnade dem). För att få ännu mer liv i kortet kladdade jag med guldigt glitterlim och sist men inte minst skrev jag min mostersnamn på dymon.

 ♥

Det var allt för idag
Kraaam C

1 kommentar

Filed under Kort, ScrappTorget

One response to “Månadstävling inne på ScrappTorget – tema HÖST

  1. |Linda|

    Så underbar, du har fått till höstkänslan riktigt bra. OCh stämpeln passade ju riktigt bra till kortet med.

Kommentera

