40 års kort

Hej och hallååå!!

Tiden går och vi med den eller hur brukar man säga? Ibland är det svårt att förstå att lilla jag hunnit fylla 40 år. Gammal…jag?? Näää!!!
När jag var runt 20 tyckte jag att 30 var skiitgammalt och 40 åringar ska vi inte prata om …hihiiii! 😀

Nu har även min svåger lyckats ta sig runt 40 års hörnet och jag har förståss gjort ett kort till honom med en stoor gnutta humor – för visst ska man retas lite när man kan 😉


Kombinerade ett brunt Graphic 45 papper (text) med ett färgglatt papper (vet ej märket). Från ett annat Graphic 45 papper med olika dekorations”rutor” tog  jag en ruta med en bil (då min svåger ocksåå är biltokig) och såå gillade jag ”tagen” med klockor på (för att spinna vidare på tid och ålder 😉 ) Två gröna blommor från Prima E-line satte jag ihop med en mutterbrad i mitten. Äntligen fick jag användning för  de plastiga runda bokstäverna som jag fyndat på Panduros rea och så skrev jag texten med itu klippt dymotext samt två chipboard siffror i vitt.

Jag tyckte att Mager gubbe från Vilda Stamps passade bra på kortet till min svåger som precis fyllt gubbe 😀 . Färglade honom lite färgglatt med Promarks. För en gång skull klippte jag inte ut motivet  – istället  klippte jag ut det i en rektangelform för att matcha dekorationen = ”tagen” med klockor från ett Graphic 45 ark. Chalkade med brunt och ritade en sömnkant

Psst: Visar även kortet på ScrappTorget idag – som en bonus. Om ni missade mitt inlägg om Stämplar igår tycket jag ni kan titta inom… 😀 Dsst:

♥ ♥ ♥

Ha en fortsatt bra dag
Kraaam C

1 kommentar

Filed under Kort, ScrappTorget

One response to “40 års kort

  1. |Linda|

    Vilket härligt kort! Du lyckas alltid få till dem så härliga glada! Och blomman var ju ursöt med. Den ser lite läderaktig ut. Kram

Kommentera

