Scraplagrets Augusti Utmaning

Tiingeliing!!

Jag hade glömt bort hur kul det var och skapa tävlings alster men efter att ha gjort ett kort till Scraplagrets julitävling fick jag blodad tand och kunde inte låta bli och skapa även till den här månadens utmaning (även om jag åkt på dotterns förkylning *snörvel*snörvel* )

Utmaningen består att göra 3 olika kort utifrån den här skissen. När jag klurade ut hur mina kort skulle se ut tog jag fasta just på den punkten- 3 OLIKA kort som jag gjort på mitt eget lilla sätt (som jag brukar…hihii)

Jag börjar att visa kortet där jag håll mig mest till skissen – ett kort till svärfar som snart fyller år. Alla papper är från Graphic 45. Jag hade turen att hitta bilpappret på rea och sen hittade jag ännu fler Graphic papper på rea som jag tyckte passade bra ihop med bilpappret. Min svärfar är ju likt min man en bilnörd (ler). Skylten ”speed limit 65” hittade jag när jag var på scrappshopping i somras – den kommer ifrån en cardstockkit med bil-saker. Då svärfar fyller just 65 köpte jag på mig den för att sätta på hans kort. Satte en skruv-brad i blommorna för svärfar gillar och snickra med.


På det här kortet har jag vänt på skissen och gått lite utanför ”the box” då slipsen är själva mitt-saken på skissen. Jag kunde ju inte låta bli att göra ett crazy kort – med färg och mönster a al Cyllan. Började med att välja mönsterpappret till slipsen – hittade det här galet blommiga.  Klippte ut en ganska rak slips för att följa mitt-saken man ser på skissen och så gjorde jag en stor slipsknut för att få till dekorationen/”blomman” (kanske lite låångsökt men men…hihii)
Ett brun mönsterpapper med rader på fick mig att tänka att den här pappan kanske sitter på kontor – där man har slips och för att toppa galenskapen valde jag att ha en rosa kortstomme. Stämplade kaffemuggringar och lite bläckfläckar på mönsterpappret. En guldfärgad hårklämma + en liten kedja blev en slipsnål.  Har satt fast slipsen med 3D-kuddar samt monterade slipsknuten med på 3D-kuddar.
(fick fota kortet lite på högkant då slipsen sticker ut nedanför kortet)

På mitt sista kort (som ni kan se hur jag skapade inne på ScrappTorget) lät jag själva kortsommen bli mönsterpappersrutan på skissen. Rev kanterna på mönsterpappret för att få till de stansade kanterna och för att markera mitt- delen gjorde jag två ståltråds band som jag dekorerade med rosa pärlor. Fixade till en wellpappsstjärna med lite färg och blingstenar som fick bli dekorationen och såå lite rosa formbokstäver. Klart!!

En hiimla kul utmaning – den avslutas i morgon (den 31 aug). Vill du veta mer om själva tävlingen hittar du den HÄR.

Ha det gott – själv ska jag slöa framför tv:n och hoppas på att förkylningsbacillerna vill ge sig 😀

Kraaaam C

2 kommentarer

Filed under Kort, Utmaningar och Tävlingar

2 responses to “Scraplagrets Augusti Utmaning

  1. |Linda|

    Helt underbara alster som du har skapat! Stjärnkortet blir dock min stora favorit! Måste nog införskaffa sånt papper.. ah det var inte papper utan diecuts, var tvungen att kolla in inlägget på scrapptorget igen.! Men läckert ändå.

  2. Pingback: Fars dag « Cyllans PysselBlogg

Kommentera

