Mera födelsedags kort

Tiingeliiing!

Idag fyller min mamma år så nu vågar jag lägga ut bilderna på kortet hon ska få av oss i eftermiddag här i bloggen – fast vissa av er nog redan har sett kortet inne på ScrappTorget för jag har skapat det efter vår augusti månadstävling.

Jag har använt 3 olika mönsterpapper på mina rutor – ett rött med prickar, ett blåturkost och ett gult. Jag valde att göra den gula rutan lite större än de andra eftersom jag skulle skriva min text där. Först hade jag bara tänkt och skriva hennes ålder med vita chipbordsiffror (som blev dekorerade med ett par röda blingstenar) men det kändes som det fattade något på kortet såå när jag hittde den röda metall ramen i mina gömmor satte jag dit även den och skrev min mammas namn med dymo och satte i den.

Min mamma ääälskar kräftor så jag köpte en cyklande tjej(man får cykelhjälmen på köpet) och en kräftstämpel hos Skogskokiga med idén att låta kräftorna sticka upp ur cykelkorgen. För att få till det klippte jag  ut en extra cykelkorg som jag ”gömde” kräftdelarna bakom. Duttade 3D-lack på cykelhjälm, kräftor och på skärmen på cykeln. Jag ville få med cikelnformen som fanns på skissen så jag klippte ut en cirkel i röd cardstock och satte den bakom motivet. Sen dekorerade jag cirkeln med blingstenar och satte dit två röda organza blommor som jag satte ihop med en Valvet brads i mitten. Satte även dit en gul organza blomma som hade vikts på mitten, mitt emot för att få dit en färgklick.

♥ ♥ ♥

Ni får stå ut med kopierad text idag för jag orkar inte skriva om texten som beskriver mitt kort rätt såå bra 😉

Ha en fortsatt bra dag
Kraaam C

1 kommentar

Filed under Kort, ScrappTorget

One response to “Mera födelsedags kort

  1. |Linda|

    Det är verkligen ett superhärligt kort! Du lyckades riktigt bra med det. Och att få med färgerna med.

    Och ang hösten, jo klart att vi vill ha det. 😛 Man behöver ju inte sitta inne för att det är höst.

Kommentera

