Ett födelsedagskort

Hej och hallååå!!!

I vår familj + släkt slumpar det sig så att vi fyller år med ca 14 dagars mellanrum från min födelsedag ( i mitten av juni) till slutet av augusti.
Så det ska skapas en hel del födelsedagskort under sommaren eftersom jag helst gör personliga kort som ibland har anknytning till det som vi ger i present till personen. Kan ni kanske gissa vad svärmor ska få presentkort på när ni ser kortet jag gjort till henne??

Att göra egna distressrutor har jag gått och blivit smått förälskad i för de är såå roliga att göra och så blir resultatet oftast såå himla snyggt. Till den här rutan har jag använt Antique Linen och Tattered Rose till bakgtrunden. Sen har jag stämplat i Crushed Olive och Worn Lipstick med olika stämplar ovanpå (textstämpel, prickig cirkel liten och fläckar från Tingtura och ”svansen” på en snirklig Ängel som finns att köpa hos Vildas stämplar.)


Min svärmor älskar sina rosa rosor såå det blev till att shoppa lite såna och sätta på kortet (köpte mina inne hos Scraplagret) men jag blandade ut dem med ett par rosavita körsbärsblommor.

För att balansera upp blommarrangemanget satte jag fast en vit metallram på mitt kort och fuskade dit texten d v s jag klistrade min text på en hel bit grön cardstock och sen klippte jag remsor och satte bakom. Har ju sett andra göra så här och tyckt det var såå snyggt.

♥ ♥ ♥

Det var allt för idag – Ha det gott
Kraaam C

4 kommentarer

Filed under Kort

4 responses to “Ett födelsedagskort

  1. Supersnygg distressruta! Minirosorna är också jättehärliga. Du har mycket fint här på din blogg 🙂

  2. |Linda|

    Så snyggt alltså! Detta kortet var riktigt fint. Jag gillar verkligen hur du färgerna och den lilla rutan med! Det var himla snyggt!

  3. Så härligt kort, så snyggt det blev med gult och rosa ihop! Du får alltid till det så snygg med färgerna.

    Önskar dig en skön helg!
    Kraaaam Anneli

  4. Eva

    Detta var kanonsnyggt!!! Me like…
    kram

Kommentera

