Sommarutmaning – LO

Tiingeliiing!

Så var det ääntligen dags och visa upp den utlovade LO:n 😀

Jag hänger på en tråd inne på FL (familjeliv) och för att få lite fart på tråden i sommar slängde jag ut en SOMMARUTMANING till scrapparna på tråden – en utmaning i 3 steg.

 Steg 1 var och ta ett foto av något som betyder sommar för dig.
Jag hade tänkt och ta ett foto på havet (typ det som jag visat på i bloggen nu i sommar) men så blev vi sjuka i familjen och resan till havet fick läggas på is. Istället fick jag ut i det egna trädgården och ta ett foto – så det blev det här på våra dåå väldigt gröna jordgubbar för röda gooa jordgubbar är verkligen sommar för mig.

Steg 2 var och välja ut en färg som fanns på fotot. Jag valde färgen GUL. Sen skulle man välja ut 10 dekorationer i denna färgen och skriva upp dem på en lista för när man väl skulle göra sin LO fick man bara använda dessa 10 dekorationerna på LO:n.
Jag valde 5 blommor, 3 saker att sätta i mitten på blomman och 2 band.


Steg 3 var att göra en LO med fotot och dekorationerna man redan valt. Och så här blev min LO som jag gjorde i 20x20cm (till ett BOM-ablum som jag börjat på lite smått). Jordgubbspappret från Cosmo Cricket hade jag hemma. Jag hade tänkt och sätta 3 blommor (var av 2 med dubbla blommor) för att få ihop de 5 blommorna men som ni säkert vet gillar jag fåå dekorationer på mina alster men jag gillade inte upplägget såå jag fick sätta ihop 3 blommor till en såå det bara blev 2 blommor på LO:n.

Eftersom en blomma ”försvann” satte jag en av mina mittsaker (ett gult knapphjärta) i en av blommorna på mönsterpappret istället. Skrev texten med vita formbokstäver + gula ”fyrkans” bokstäver. Vet inte va de heter på fack-språk men jag har gått och blivit heeelt såld på dessa bokstäver (som påminner om dymotext).

Jag har fått pysslat en del men hittar ingen tid att ta foton och lägga upp inlägg i min blogg för vi har handverkare här hemma – de byter tak+fasad till oss så jag och barnen kommer att befinna oss en hel del på bortaplan de kommande veckorna för allt *bankande* gör mig gaaalen *iiiiii* 😀

Tills ”vi ses” igen får ni ha det såå gott
Kraaam C

2 kommentarer

Filed under LO, Utmaningar och Tävlingar

2 responses to “Sommarutmaning – LO

  1. |Linda|

    Vilken underbar LO och vilken härlig utmaning! Den var riktigt bra!

    Ja jag trodde det med. Därför som jag inte har köpt så många tidigare men så råkade jag trilla inom där och kunde inte låta bli att köpa ett par! 😀

  2. Vilken fin LO, det är verkligen lycka att äta jordgubbar.

    Kram Maria

Kommentera

