Tårtkalas

Tiiingeling!

Nu är sommarens alla kalas överstökade (puuh!). Vi trodde att vi skulle behöva fira med paraplyerna uppe igår när den närmaste släkten skulle hit men tack o lov missade regnet vår lilla plätt 😀 så vi kunde sitta ute och njuta av ett riktigt sommarkalas.

Igår fixade jag till den här Pikachu-tårtan eftersom han är både tjejernas och min favorit Pokémon figur och det var vi som blev firade igår fast pappa fick sina siffror också med på tårtan för det var ju ändå ett Familjekalas 😉

♥ ♥ ♥

Förra helgen fick vi en 7 åring i familjen så jag fick göra ännu ett grattis-kort. Jag blev inte helt nöjd med resultatet men det blev hon som fick det och det är nog det som räknas mest 😉

Som jag redan har berättat passade jag på och stämpla upp Grattis-cikeln från Skogstokiga när jag hade den hemma hos mig. På det här kortet embossade jag med ett lila glittrande embossingpulver som jag köpte på mig hos Kortmakaren när jag var på mässan i våras. Klippte ut en prinsesskrona på frihand i lila metallfärgat wellpapper som jag duttade lite silvrigt glitterlim på med fingret. Jag skulle vilja ha haft nått dunaktigt i lila längst ner på kronan men eftersom jag inte hann köra på shoppingtur fick jag ta vad jag hade hemma. Hittade det här rosa fransbandet och det lila aktiga bandet ibland banden jag fick av Anneli i födelsedag så jag gjorde min egen version av dun-aktigt (och det var det som gjorde att jag inte blev så nöjd med kortet)

Jodå vi gjorde en tårta också på 7 åringens dag med allt hon önskade sig på och som ni ser är det rätt mycket gott 😀 Jag fick göra 7 marsipanrosor som vi satte runt siffran 7.

♥ ♥ ♥

Det var allt för idag men som jag lovade innan är det en LO på G (ska bara göra den först 😉 )

Ha det gott
Kraam C

2 kommentarer

Filed under Gott och Blandat, Kort

2 responses to “Tårtkalas

  1. |Linda|

    Vilken läcker tårta och kortet matchar väldigt bra till tårtan!

  2. |Linda|

    Hej vännen! Och tack för din kommentar i min blogg.
    Blommorna är helt underbara, och verkligen i min stil. Men det är inte jag som har gjort dem. Utan jag har köpt dem hos Stellas.se (som har köp tre betala för två just nu). De finns i massor olika färger där som är i ”vår” stil, FÄRGGLATT! 😛

    Kram på dig!

Kommentera

