”en traktor – en traktor till”

Tiingeliing!

Alla ni som minns tv-programmet ”Helt Apropå” (som gick på 80-talet, tror jag) kommer kanske ihåg en sketch där de drev med Ryssland och en man läste upp en lista över fordon de hade införskaffa (jag tror det var till armen). Manen läste upp ”en traktor,en traktor till”. I dag kommer ett inägg som liknar hans lista för idag visar jag upp de kort jag skapat av alla de distressrutorna med traktorer jag gjorde förra veckan så här kommer en traktor – en traktor till 😀

Som ni kommer och se såå är det inte såå stor skillnad på mina traktorkort – jag har utgått ifrån samma tema nämligen lantlig stil och manlig kort. Jag klippte isönder filtdekorationen, som jag hade på mitt förra traktorkort (se inlägget under) och satte stjärnorna både på motivet och på säckväven.

Knöt fast en metallstjärna med en bit säckvävstråd i en säkerhetsnål som jag fäste i säckväven.

* * *

Till mina motiv på kortet har jag använt nästan samma stämplar. Traktorn är en collagestämpel från InkyWings stämplar. Texten är ifrån Tingtura Design och därifrån kommer även fläckar-stämpeln och Prickig Cirkel Liten-stämpeln (ni hittar stämplarna under Urban fliken). GRATTIS-stämpeln kommer ifrån Prickiform och där har jag även köpt kortstommarna.

På det här kortet dekorerade jag med en blomma. Tidningspappersblomman är ifrån Prima Essentials 8 patterned (Shabby Chic) och den gröna blomman är ifrån Prima E-line och i mitten satte jag en svartprickig brad.

* * *

På det här kortet har jag än en gång använt mig av den gröna filtdekorationen med stjärnor – både en hel bit och itu klippta stjärnor över blomman. 

Hittade en påse med blommor som jag vann när Zozzo  hade en utmaning i sin blogg och det är även ifrån henne som filtdekorationen kommer. Tyckte den bruna blomman var rätt manlig förutom det lila som var runt mitten så det dolde jag med en vit-grön blomma och satte en stor brun brads som mitt dekoration.

♥ ♥ ♥

Nu blir det inte fler traktorer på ett tag i min blogg 😀 (vad jag vet) men ett prinsessigt kort och en LO kommer inom kort såå håll utkick

Kraaam C

1 kommentar

Filed under Kort

One response to “”en traktor – en traktor till”

  1. |Linda|

    wow vilket underbart kort! Jag gillar verkligen detta och det förra kortet. Det är din stil men ändå lite ovant! Det är rätt enkelt men ändå så effektfullt! Bra jobbat!

Kommentera

