Juli månadsutmaning hos Scraplagret

Hej och hallåå!

Det var så himla kul att göra distressrutor så jag fastnade vid pysselbordet hela eftermiddagen och ”kladdade” med färg och stämplar. Innan jag hamnade vid pysselbordet hade jag sett Scraplagrets juli månadsutmaning och börjat fundera på om jag skulle orka/hinna göra något till den för jag gillade utmaningen som var att skapa ett manligt alster i färgerna blå-grön-brun så med det i tanke blev det rätt många rutor gjorda i just brunt och grönt men även ett par i blått men jag valde en ruta i brunt och grönt när jag väl gjorde mitt manliga kort som bidde såå här:

För mig är fordon väldigt manlig eftersom de flesta av de män jag känner är helt tokiga i allt som säger *bruum bruum* 😀 så jag valde och göra ett traktorkort.
Man fick inte använda varken blommor eller bling på sitt alster men jag hittade en grön filtdekoration med stjärnor i min samling som jag använde som dekoration på mitt kort.

Jag gjorde en distressruta med Antik Line. Började med att stämpla dit traktorn, en collagestämpel från InkyWings stämplar i Crushed Olive. Hittade en textstämpel från Tingtura Design och en GRATTIS-stämpel med prickiga bokstäver från Prickiform som jag också stämplade i Crushed Olive. Sen tog jag fläckar-stämpeln från Tingtura och stämplade den med Tea Dye tills jag fick till rätt ”smutskänsla” på motivet.

Hade tur och hittade en blå prickig brads i min sortimentlåda så att jag fick till något blått på mitt kort. På bradsen knöt jag fast metallstjärnan  med en tråd som jag fick ut av säckväven när jag fransade den.

* * *

Tro det eller ej med det bidde inte bara 1 utan 5 kort skapade förra veckan (och ett i helgen med) såå trots mitt sommarlov från bloggen kommer det att dyka upp lite uppdateringar under den kommande veckan. 

Tills dess får ni ha det såå gott i värmen (puuuh! 😀 )

Kraaam C

1 kommentar

Filed under Kort, Utmaningar och Tävlingar

One response to “Juli månadsutmaning hos Scraplagret

  1. Vilka underbara saker du skapat sedan jag kikade in senast!! Mumsigt värre tårta också!! den hade jag gärna smakat på!! 😛

    Kortet är helt ljuvligt… så läckert med säckväv och starka färger!! Supernajs!!

    Kraaaaam på dig

Kommentera

