Ett enkelt födelsedagskort

Hej och hallåå!

Trots sol och sommarvärme hamnade jag vid pysselbordet för jag kom på att jag behövde ett födelsedagskort. Det var då jag insåg att det nog är smart och göra lite födesedagskort och ha på lager så jag slipper att ta fram pysselsakerna mitt i sommaren 😀 (men det får jag ta och åtgärda i höst när det blir mer papperspysslande igen)

Efter att ha kollat in alla läckra alster med distressruta, på Svensk Scrapbookings Midsommar CC blev jag sugen på att själv testa att göra sådana så jag köpte på mig stora post-it lappar och de kom väl till pass nu när jag skulle göra ett snabbt men ändå snyggt födelsedagskort. Gjorde en distressruta med färgerna Mustard Seed och Spiced Marmalade. Stämplade med text-ruta från Tingtura i Worn Lipstick och ”swirlsen” är en del av en ängelstämpel från Stämpelboden (finns idag i Vilda Stamps sortiment).


Dekorerade mitt kort med en stor rosa träblomma (som jag fick av min pysselvän, Anneli) som jag satte fast med en 3D-kudde. Kom på att jag har ett mönsterpapper med samma blomma på ifrån Panduro så jag fick letade fram en bit av det och satte det som dekoration bakom distressrutan. Skrev ut GRATTIS på min dymo i svart för att få en kontrast till det rosa, gula och oranga.

♥ ♥ ♥

Som ni ser passar vi på och njuta av sommaren och jag passar på att ta måånga härliga sommarbilder som jag kan scrappa för jag har blivit mer och mer sugen på att scrappa LO:s så det ska jag ta mig tid och göra i höst.

Men än såå länge är det mina stämplar jag leker mest med och det ska ni snart få se mer av i min blogg – ha det gott tills dess.

Kraaam C

1 kommentar

Filed under Kort

One response to “Ett enkelt födelsedagskort

  1. |Linda|

    Vilket härligt kort! Det är ett enkelt kort men ändå inte! ❤ Hoppas att ni har en riktigt trevlig semester nu!

Kommentera

