5-års kalas

Hej och hallååå!!!

Hemma hos oss är sommaren = kalas för vi tjejer i familjen fyller år med jämna mellanrum heela sommaren…så nu har jag inte bara papperspysslat utan även pysslat i marsipan för den unga damen önskade sig rosetter i marsipan på tårtan…visst blev de fina? 😀

Och de är inte alls svåra och göra. Man kavlar ut marsipanen och skär ut band. Viker in ändarna mot mitten så det blir öglor. Skär av en del som man lägger över mitten där man vikt upp marsipanen till öglorna och sen skär man ut två bandändbitar (eller vad det nu kan kallas för?) och dem lägger man under själva rosetten.

♥ ♥ ♥

I år blir det väldigt enkla grattis-kort till tjejerna

Jag passade på och embossa upp Grattis-cirkeln från Skogstokiga på mönsterpapper när jag hade stämplarna hemma hos mig. Till det här kortet använde jag mig av ett rött pulver med glitter i (eftersom båda mina tjejer är bliing-tokiga 😀 ) Jag chalkade med rosa runt kanten och ritade dit ett sömnmönster längs kanten.

Jag klippte ut en prinsesskrona på frihand i metallfärgad wellpapper (som jag hittade i ortens pappersaffär) och satte dit 3 rosa blingstenar. Och såå förståss en 5:a ifrån ett vitt chipboard alfabet (tror jag det heter på fackspråk…hihii)

♥ ♥ ♥

Nu dröjer det ett par veckor innan vi ska baka nästa tårta och tur är väl det för annars hade vi inte alls kunnat knäppa shortsen i sommar 😀

Ha det gott i sommarvärmen
Kraaam C

Lämna en kommentar

Filed under Gott och Blandat, Kort

Kommentera

