Ett lantbruksinspirerat kort

Tiingeliing!

Vi har semster så jag har tagit ledig ifrån både pysslandet (fast några födelsedagskort kommer det att bli gjorda för annars blir döttrarna sura på mig  😉  ) och bloggandet såå det här inlägget har jag gjort i förväg och satt en tid för publicering på – en myycket bra-ig sak som jag kan göra i den här bloggen (det var därför jag bytte blogg i januari)

♥ ♥ ♥

Såå idag ska jag visa er ett kort som jag satt och gjorde en kväll/natt i maj (därav de mörka fotona) – ett kort till en kollega på min makes jobb som skulle gå i pension.

Mannen som skulle få kortet har sålt traktorer såå självklart fick temat bli jordbruk. När jag spånade på temat,  som jag alltid gör när jag ska skapa mina kort fick jag upp säck-väv i mitt huvud så jag gick ner till byns tygaffär och hittade till min stora glädje säckväv i metervara. På min bruna kortstomme fäste jag en fyrkantig bit säckväv som jag gjort en franskant på. Chalkade med Chestnut Roan ovanpå säckväven för att få till en smutskänsla.

Traktorsmotivet har jag köpt hos InkyWings ( hittade det under collagesmotiv, tror jag det var). Den här gången embossade jag motivet i svart och sen färglade jag det med distress.

Innan jag fäste mönsterpappret satte  jag fast lite natursnöre runt ena kanten och knöt en dekorativ rosett.

Jag hade fortfarande kvar blommor och blad ifrån dekorationskitet jag skapade i från Scraplagret i våras och eftersom jag gillade dem på mitt förra killkort med traktor såå använde jag dem även på detta kortet.

Mannens namn skrev jag med formbokstäver på ett mörkgrönt sidenband, som jag fäst under säckväven. Klistret jag satte fast banden med lyser igenom eftersom fotona är tagna när kortet är nyskapat – för maken skulle ha kortet med sig morgonen efter och jag hade inte lust och få upp 5.30 för att fota 😀

♥ ♥ ♥

Ha det gott och sköt om er
Kraaam C

Lämna en kommentar

Filed under Kort

Kommentera

