Skåål!!!!

Tiingeliing!

På fredag är det midsommarafton och själv håller jag tummen för att det INTE regnar för vi ska som vanligt åka och dansa runt  midsommarstången med våra döttrar. När vi kommer hem ska vi äta sill, potatis och jordgubbar i ett förhoppningsvis sooligt och varmt uterum fast om jag tar nån nubbe till sillen vet jag inte än – är inte såå mycket för nubben för jag tycker den mest smakar rengöringsmedel fast en öl till sillen tar jag gärna 😀

Den här nubbe-paketen hittade jag på systemet när jag var där för att köpa en present till min far. Han gillar den här sorten (fast om han gillar alla smaker vet jag inte såå det får jag väl höra sen när han provat dem). Men då det skulle vara en födelsedagspresent såå ville jag piffa till förpackningen lite med ett fodral i glada färger.


Jag började med att göra själva stommen till fodralet av ett cardstockpapper som jag redan tagit en bit av. Framsidan dekorerade jag med ett stort stämpelmotiv, lite mönsterpapper, ett natursnöre, gul primablomma med en  knapp, löv och en flagga jag köpt i mataffären. Jag fäste flaggan med dubblehäftande tejp för att det skulle se ut som det blåste i den.

Till mitt stämpelmotiv använde jag den här ugglan från Tweet-ies . Men jag ville att ugglan skulle ha ett nubbeglas i sin klo i stället för en ballong så med hjälp av en stämpelpenna målade jag bara på de linjer jag ville använda innan jag tryckte motiviet. Jag behöll en bit av ballongsnöret (under ugglans ögonfrans) som jag ritade ett nubbeglas av genom att rita ett streck upptill och en cirkel nedanför foten.

Stämplade 3 ugglor i rad som jag färglade med mina Promarks och Copics pennor. För att få till fjäderkänsla på ugglans bröst har jag använt mig av min blenderpenna. Mellan ugglorna ritade jag notor och streck och skrev sista delen av snapsvisan ”Helan går”.

Cardstocken räckte inte hela vägen runt förpackningen så på baksidan fick jag sätta fast en bit mönsterpapper. Jag chalkade med blått och ritade en sömnkant.

Som lås knöt jag fast en duffert-knapp (tror det stavas såå) med natursnöre  i nederdelen av fodralet och sen satte jag fast en bit natursnörre i delen som jag vek ner.

Med detta önskar jag er alla en riktigt skön midsommarhelg
Kraaam C

1 kommentar

Filed under Alted

One response to “Skåål!!!!

  1. |Linda|

    Vilken ursöt lite ask! 🙂 Med ett gott inre.. 😛

    Ha en superbra midsommar!

Kommentera

