Nu har jag fyllt…

 

…40 år och är enligt min man, gammal (ska han säga som är 2 år äldre..hihii) fast nu kan jag inte längre reta honom för att han är 40-nåt och jag bara 30-nåt men jag ska nog komma på nått nytt och reta honom för 😀
Att det är jag själv som köpt sifferljusen som sitter i tårtan, kanske ni kan se eftersom de är i mina favo-kombination: Rosa och orange

Har inte hunnit/orkat blogga resten av mina Skogstokiga alster innan – det kom både sjuka barn och en sjuk JAG i mellan men nuu ska jag försöka få in de alsterna i min blogg med….

Grattis kan man säga vid andra tillfällen också – t ex när någon får barn.
Gunghästen och grattis-cirkel från Skogtokiga gav mig idén till ett baby-kort fast istället för att skriva grattis till babyn valde jag och skriva grattis till tjejen med form-bokstäver. Målade gunghästen i klara färger och till dekoration hittade jag en brad som jag köpt på Panduro-rea för ett tag sen.

Äldsta dottern var bjuden på kalas så jag gjorde två enkla paket tags men hjälp av Grattis-cirkeln. Jag embossade texten på det  lila pappret och klippte ut runt stämpeltrycket men längtst upp klippte jag ut en lite ögla som jag gjorde hål i med min håltång för att fästa tagen på paketet.

Hittade matallfärgat wellpapper på ortens pappersaffär som jag klippte ut hjärtan i. Böjde till pappret lite för att få lite liv i det och sen fäste jag en bit mönsterapper under. Siffran 7 i vit chippboard för i den åldern är man ju stolt över sin ålder 😀

Sist men inte minst gjorde jag ett (hjärtligt) TACK-kort. Embossade TACK –stämpeln direkt på mönsterpappret och skrev egen text med liknande bokstäver. Lillan med Hjärta färglade jag i Cyllan stil (d v s myycket färg) – använde mina Copic-pennor och satte lite organge glitterlim i hjärtat. Även Lillan är fäst på 3D-kuddar så att hon kom upp lite från bakgrunden.

Sommarlovet har börjat såå nu ska jag och tjejerna försöka ta det lite lugnt och ta dagarna som de kommer så när nästa uppdatering här i bloggen blir vet jag inte men om ni vill se ett alldeles färskt Cyllan alster får ni titta inom ScrappTorget i morgon onsdag (16 juni) för då bloggar jag där

Kraaaam C

 

1 kommentar

Filed under Gott och Blandat, Kort, ScrappTorget

One response to “Nu har jag fyllt…

  1. Hoppas du hade en riktigt trevlig födelsedag med massor av presenter och god mat.
    Var ni hemma eller bortresta??
    Kram//Y

Kommentera

