MorsDag

Tiingeliiing!

Troligen sitter ingen och tittar i bloggar idag – på själva MorsDag (själv kommer jag nämligen att hålla mig sååå långt ifrån datorn som jag bara kan idag 😉 ) men jag tyckte det passade bra att stoppa in mina morsdag-kort idag såå det här kommer dem….

Hihiii…om du tycker att du känner igen det så är det för att du redan sett det – HÄR  Jag passade på att göra mitt mordag kort till min egen mamma när vi hade temat Rock and Roll inne på ScrappTorget för min mamma är ett Elvis fan. Men Svärmor skulle ju också ha ett kort i brevlådan tänkte jag men tiden räckte inte till att sätta sig och färglägga ett stämpelmotiv så ….

…jag gjorde ett kort med bara mönsterpapper. Hittade de här papperna från Cosmo Cricket i min pappermapp som passade bra till svärmor som älskar och sy – så det fick bli ett kort men sy-tema.

Hittade några blommor i min burk som påminde om blommorna i mönster pappret. Dekorerade mittdelen med småå röda knappar och den oranga blomman fick en röd blingsten i mitten.

Fäste ett par säkerhetsnålar i banden jag dekoretat kortet med men för att de inte skulle snurra runt  – fäste jag dem även med Strong&Precise Glue. Även de andra säkerhetsnålarna är fästa med klister. Skrev min text men mina äälskade dymo-bokstäver som jag här klippt ut ett och ett.

Gjorde en ficka på insidan att sätta fast Triss-lottorna i som svärmor ska fåå med samma mönsterpapper och dymo-text.

♥♥♥

Nu återstår bara för mig att önska er alla en trevlig MorsDag!

Kraaam C

Lämna en kommentar

Filed under Kort

Kommentera

