Ett KNAPP-kort

Tiingeliing!!

Just nu är det fullt i almanackan. Precis som alla andra år är maj-månad fullproppad med avslutningar och andra måsten men idag ska vi väg på sista aktivitets avslutningen…skööönt!
Såå jag hinner inte riktigt att vara kreativa  just nu men tack och lov har jag lite ”måsten” inom den kreativa sidan som jag måste få gjort (himla bra att ha en ursäkt när man vill pyssla en stuund…hihiii)

Idag är visar vi i teamet upp inspirations-alster till Maj månadstävling inne på ScrappTorget som den här månaden är en Färg-utmaning.

Mitt bidrag till alster-inlägget blev det här kortet där jag hittade inspirationen ifrån alla dessa läckra Kruk-kort jag sett andra göra och dekorera med måånga häärliga blommor. Men då jag inte är så haj på att dekorera med måånga blommor och gärna vill få till en egen grej när jag gör alster fick jag idén att göra själva blomman av knappar istället och till min stoora glädje hittade jag måånga lila knappar i min knappburk.

Min låda med Glue-Dots, som mest samlat damm sedan jag började använda dubbelhäftande tejp på mina kort, kom till användning för man kan försiktigt kan ta bort knappar som hamnat ”fel” och ändra tills man är nöjd om man fäster dem med glue-dotsen kom jag på. Hittade några hjärtformade knappar med i min burk som gav mer liv åt ”blomman” och en söt liten lila fjärilsknapp som jag köpte sist jag var i tygaffären.

Runt kanten på kortet har jag stämplat med en ”till dig” stämpel ifrån Tingtura. Använde min nyaste gröna distressfärg, Crushed Olive.

När jag gjort klart mitt stora kort upptäckte jag att det blev väldigt tungt av alla knappar – alltså ett kort man nog ska lämna över personligen 😀 så jag gjorde även en mini-variant på mitt stora kort.

Gjorde knapp-blomman på samma sätt men med en mindre mängd knappar så nu orkar nog brevbäraren bära ut det 😉

Om du är sugen på en utmaning såå finns det fortfarande tid att hänga på vår Maj-måndastävling – via länken i dagens inlägg på ScrappTorget får du all info du behöver

Ha en fortsatt sköön Söndag
Själv ska jag njuta av körsåång och korvgrillning i e m

Kraaaam C

Lämna en kommentar

Filed under Kort, ScrappTorget

Kommentera

