Till minne av…

Ibland får man en påhälsning från döden när man minst anar det – speciellt om den som dör är ung och hade en stor del av livet framför sig. Min svägerska (som var lika gammal som jag) dog utan förvarning. Istället för att lägga blommor på hennes grav ville jag göra något i hennes namn såå vi donerade  pengar till något som vi vet att hon brann för – nämligen hennes älskade katter. Tanke var att min svåger skulle få ett kort där vi skrev om donationen när svägerskan begravdes men jag fick inte tiden att räcka till just då – men nu har han fått kortet såå nu kan jag visa upp det här i bloggen.

Jag ville hålla kortet enkelt och vitt så jag har dekorerat direkt på kortstommen som har en knottrig yta. Gjorde en ram av silvertråd. För att fästa ramen gjorde jag två ”boll-hörn” så att jag kunde klistra fast ramen.

En bit textpapper från Panduro fick bli bakgrunden till blomster dekorationen och så gjorde jag en rulle av en bit textpapper som katten, från Stämpelboden, fick ligga på så den kom ut en bit ifrån kortet. Dekorerade med murgröneblad(AltheasMix) och körsbärsblommor och en rosenknopp(Scraplagret). Hjärtat med vingar är en smyckesdel som jag satt fast med ståltråd.

♥♥♥

Ha en fortsatt bra dag och glöm inte att leva i nuet för morgondagen vet vi inte om vi har

Kraaaam C

3 kommentarer

Filed under Kort

3 responses to “Till minne av…

  1. |Linda|

    Beklagar sorgen! :/

  2. Beklagar sorgen:(
    Kortet är jättefint!

  3. Jenny

    Beklagar sorgen.
    Kortet är jättefint och det passar bra att det är lite enklare och vitt tycker jag.

Kommentera

