GLAD PÅSK

Jag hoppas ni har det bra såå här mitt i påskhelgen. Idag är det den största frossar dagen av dem alla (i alla fall för mig :-D) …Påskafton = goo påskmat och påskgodis (men bara något litet för jag tänker spara mig till LCHF-chokladtårtan som vi ska göra och muumsa på)
På tal om GODIS kolla in den här häärliga PåskCandyn jag hittade inne hos Inkido – den gäller t o m den 5 april klockan 23.59. Klicka på bilden såå kommer ni till Inkidos blogg


Det är fler som ska fåå godis idag nämligen våra småå tjejer men i år räckte inte deras småå plåtägg (som annars är lagom stora för godis tycker jag 😉 ) till både påskgodiset och påskstämplarna som vi köpt till dem såå jag gjorde vars en påskpåse till dem.

Jag gjorde påsarna rätt enkla för de lär nog inte bli såå långlivade efter att godiset ätits upp…fniss. På denna utgick jag ifrån ett prickigt mönster -papper. Dekorerade med en bit limegrön nätband och en orange påskfjäder. Knöt en rosett av det prickiga organsabandet och klistrade den ovanpå fjädern för jag tyckte att fjädern blev för smal runt området där jag knöt bandet när jag provade att knyta fast bandet runt fjädern. Skrev GLAD PÅSK med vita foambokstäver.

Jag gjorde på liknande sätt på nästa påse -ändrade bara lite designen och använde småå bokstäver på den här till min skoltjej som är van vid att läsa både stora och småå bokstäver.

♥♥♥

Innan jag önskar er alla en fortsatt trevlig påskhelg vill jag säga ett stoort TACK för de goa kommentarer som ni lämnar efter er här i bloggen.
De gör mig såå GLAD 😀

Än en gång önskar jag er en GLAD PÅSK!

Passa på och njuut nu lite av ledigheten –  för det ska jag göra

kraaaam C

1 kommentar

Filed under Alted

One response to “GLAD PÅSK

  1. Sååå mycket snyggt det fanns i bloggen. Härliga och färgglada alster som gör mig glad och inspirerad! ♥

Kommentera

