Årets Påskkort

Idag ska ni fåå se årets påskkort (för idag kommer de fram till sina nya ägare…hoppas jag) Fast jag hade shoppat på mig nya stämplar och en hel del material för att göra påskkort såå räckte inte tiden eller orken till att göra just de där korten jag tänkt göra. Istället blev stämpelkitet från Reprint + min Penny Black stämpel med höns, räddningen för med ganska småå och enkla medel fick jag till ett gäng påskiga kort.

(jag köpte mitt kit på Scrap och Hobby)

Som ni kommer att se såå har jag inte gjort såå stor variation mellan mina kort för målet var att få ihopa kort till alla dem jag hade tänkt och skicka till – inget annat 😀

Ägg-stämpeln stämplade jag upp på olika mönsterpapper, klippte ut och fick på så sätt ägg att dekorera korten med. På detta kortet (som skulle flytta hem till en kille) använde jag mest blåå toner. Stämplade upp den häftiga texten ”Vem kom först :ägget eller hönan?” med den nya distressfärgen tumbled glass. På den lilla kycklingen ritade jag dit ögonvitor på för jag tyckte att hans ögon var såå svåra att se på motivet (stod länge och undrade om han skulle föreställa en tupp med äggskal på huvudet bara för att jag inte uppfattade ögonen och ögonbrynen…hihiii) På det är kortet använde jag även den större Glad Påsk-texten från stämpelkitet.


På det här kortet (som skulle hem till en kvinnlig släkting) blev det mer rosa/röda toner. Målade den hääftiga hönan med Copics och Promark (har inte såå många färger bland mina Copics eftersom jag bara skulle testa dem men de var grymt sköna o måla med såå det lär flytta hem fler till mig 😀 )
Istället för att stämpla Glad Påsk text valde jag och skriva ut den på dymo – för jag ville ha en lite tuffare text som bröt mot allt det tjejiga.

På det här kortet valde jag och ha vitare mönsterpapper såå att äggen skulle lysa mot den gula bakgrunden. Hönan kommer ifrån en Penny Blackstämpel med två hönor (se kortet nedanför för där är de båda med)

På det här kortet valde jag och inte ha med några ägg utan dekorerade med två olika mönsterpapper istället. Hönorna kommer som sagt ifrån Penny Black och är mina favorit höns (än såå länge för jag har shoppat på mig ett par nya höns)

Ännu ett kort med ägg och hönor men på det här har jag även satt dit en påskfjäder i orange och limefärgade Primablommor med en röd brad i mitten. Valde och skriva texten med gula stickersbokstäver.

Och såå sista påskkortet för iår. Ännu fler hönor och ägg…hihii Men jag tröttnar inte på de läckra pullorna från Penny Black som har sån sköön humor.

♥♥♥

Nu har jag bara ett påsk-projekt kvar att göra men det får ni inte se förrän på påskafton. Nää nu ska jag och mina småå påskkärringar fatta kvasten och flyga till Blååkulla…hihiii.

Jag önskar er alla en riktigt GLAD PÅSK !

Kraaam C

3 kommentarer

Filed under Kort, ScrappTorget

3 responses to “Årets Påskkort

  1. Inga Larsson

    Wow..vilka härligt glad kort.(ide´får jag spara till nästa påsk)
    Önskar dig Glad Påsk..hoppas du hittar tillbaka från Blåkulla//Inga

  2. Men du är så galet duktig! Vilka ljuvliga påskkort . Det stämpelkitet gillade jag får nog rusa in köpa det. Så har jag ett roligt kit till nästa år.

    Önskar dig en trevlig PÅSK!
    Kraaaaaaaaaaaaam ANneli

  3. |Linda|

    Vilka underbara påskkort du har gjort vännen!

Kommentera

