Ett O-påskigt påskkort

Idag kör vi igång med påsken inne på ScrappTorget…fast i en lite udda form för idag inspirerar vi med O-påskiga alster. Jag ville förståss vara med och utmana mig själv att göra ett O-påskigt kort som inte var fullt med höns, ägg eller glaada färger…fast det sista lyckades jag inte såå bra med 😉

Tjejen från Ching-chou kuik’s Fantasy Art Collection med en katt är nog inte tänkt att ha som en påskstämpel men när jag såg den tänkte jag på påsk -kärringarna som imorgon flyger till blåkulla tillsammans med sina katter. Eftersom det skulle vara ett O-påskigt kort har jag valt och inte måla tjejen som en påskkärring men ändå haft påskens färger i åtanke när jag färglade motivet med mina Copics och Promarks pennor (eftersom jag inte hade några gråå Copics)

För mig är inte brunt en påskfärg (även om det finns bruna höns) såå jag dekorerade mitt kort med fjärdrar från en brun fågel (vågar inte svära på att det är hönsfjädrar men skulle tro det 😉 ), limegröna blommor från Prima och en röd brads i mitten för att fånga upp det röda i det prickiga pappret

♥♥♥

I morgon visar jag upp årets påskkort såå glöm inte och titta inom bloggen

Kraaam C

 

2 kommentarer

Filed under Kort, ScrappTorget

2 responses to “Ett O-påskigt påskkort

  1. Ina

    Jättemysiga påskkort ju, TYVÄRR så ligger mina påskkort i kuvert redan så jag har inte hunnit fota dem, får väl göra det nästa år om jag hinner då…..

    GLAD PÅSK på dig med.

    PÅSKKRAM
    Carina

  2. Inga Larsson

    Det var en härlig tjej. måste varit kul att måla den…med eller utan påskfärger
    Glad Påsk….väntar att se dina kort imorgon// Inga

Kommentera

