Let´s Rock!!!

Nopp jag hinner inte pyssla nått privat…har fullt upp med att göra annat och när kvällen kommer är jag trööött och dåå lockar tv:n mer än pysselbordet 😀 men ett kort till ScrappTorget fick jag pysslat ihop igår för idag visar vi i teamet upp inspirationalster till vår månadstävling som går under temat: Rock´n Roll (klicka på länken såå får du se fler tolkningar)

När jag hör ordet Rock´n Roll tänker jag på Elvis, LP-skivor och vida kjolar så allt det där skulle förståss med på kortet som jag gjorde.  Min ursprungliga idé var och göra ett kort i svart och vitt men det blev för trååkigt så jag fick lägga till lite färg 😉 Jag började med att göra ett vitt kort med en svart LP-skiva (ritade av ett tefat och klippte ut). Sen stansade jag ut en cirkel i röd cardstock och satte som mitten del på LP:n. Bilden på Elvis har jag skrivit ut på datorn. När jag var klar med kortet tyckte jag LP-skivan såg rätt trist ut så jag letade upp texten till en Elvis-låt och skrev runt kanten.

Edwin stämpeln från Magnolia blev inte alls kul när jag målade honom i gråa toner såå jag fick ändra på min plan och sätta lite färg på honom. Klippte bort pallen han sitter på för det tyckte jag inte passade in på kortet. Sen satte jag lite gelé (3D-lack) i Edwins hår för det gissar jag att Elvis hade rätt mycket av i sitt hår-  ja inte 3D-lack men gelé…hihii

Nu får ni se vad jag skulle göra med det svarta-vita organsabandet och hattnålarna jag köpte på mig när jag var och hälsade på hos Yoli. För att få till ”tjejernas vida kjolar” som jag också tänkte på när jag hörde temat Rock´n Roll, gjorde jag en rosett av bandet och dekorerade med två hattnålar.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Nästa projekt är PÅSK-korten OM jag nu får några gjorda…hihiii
Ni får ha en fortsatt sköön Söndag
Kraaam C

 

4 kommentarer

Filed under Kort, ScrappTorget

4 responses to “Let´s Rock!!!

  1. |Linda|

    Vilket underbart kort! Det är superläckert!!

  2. Kortet blev hur läckert som helt. KANON SNYGGT!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaam Anneli

  3. Ina

    WOW vilket läckert kort, kanonbra jobbat ju tjejen.

    Njut nu av det sista av helgen min vän.

    Kram
    Ina

  4. Pingback: MorsDag « Cyllans PysselBlogg

Kommentera

