Snart är det påsk….

…ja det är helt ootroligt va tiden går fort när man har kul (eller när man ska hinna med och fåå mycket gjort ) 😀 Själv börjar få lite panik över  alla påskkort och påskpåsar som jag vill hinna göra innan påsk veckan är här, om knappt 1½ vecka….hu! Men jag får göra det jag hinner och köpa resten (fast det tar emot när man har såå många kul-iga stämplar o leka med 😉  )

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Idag bjuder vi på ScrappTorget på lite påsk inspiration – vi visar upp vår- och påskkort (fast jag fuskade och gjorde en påse i stället 😀 )

I år ska jag göra påskpåsar och ge bort. Dessa bruna påsar hittade jag inne hos Scraplagret – de är godkända för livmedel vilket är bra om man vill ge bort något ätbart i påsk – vilket är högst troligt dåå påsken är en godis-högtid 😀

På just den här påsen har jag använt en stämpel från Kortmakaren – jag tyckte den var såå söt med den lilla kaninen som kommer upp ur ägget. Färglade motivet med Promarks och chalkade kanterna med både gult och grönt för att fånga upp färgerna i mönsterpappret som kommer från Cosmo Cricket. Papprena säljs som två ark istället för ett ark med fram och baksida vilket jag tyckte var kanon för då fick jag mer papper för samma peng 😀
För att få till ett påsk-ris tog jag lite brunt bast och knöt ihop på mitten. Dekorerade det med två gula blommor (E-line Prima) som fick röda knappar i mitten. Som vanligt har jag skrivit ut texten på min dymo men den här gången tryckte jag lite lätt en gång extra mellan bokstäverna.

Jag tyckte att blommorna på motivet blev väldigt platta så jag klippte ut blommor från ett annat motiv och målade de med Promarks och prickade dem med vit penna, precis som på Prima-blommorna. Sedan klistrade jag fast blommorna ovanpå dem på motivet och la på ett lager 3D-lack efter att jag vikt ut blombladen lite. Dekorerade mitten med halvpärlor som går i en i svagt rosa nyans.

♥ ♥ ♥ ♥

Det var allt för idag

Kraaam C

2 kommentarer

Filed under Alted, ScrappTorget

2 responses to “Snart är det påsk….

  1. Ina

    WOW vilken gullig påskpåse, det var inget dåligt tips, tror faktiskt jag kommer ta efter det, fast kanske inte i år, det får nog bli ett annat år ist.

    Ha det gott……

    Kram
    Carina

  2. |Linda|

    VIlken underbar påse! 🙂 Underbara färger med!

Kommentera

