OstbågeUtmaning på ScrappTorget

Idag visar vi  teamet upp våra tolkningar på OstbågeUtmaningen som vi fått av kollegan Lilla07an/Maria.

Vi skulle skapa en LO eller ett kort med inspiration från  OLW ´s Cheez Doodles påse

En utmaning som passade bra för en färggalning som jag…hihihi.

Jag har utgått ifrån färgerna på påsen och ostbågarna men även ifrån formen på påsen och ostbågarnas konsisten när jag skapade mitt kort.
Tjejen från The Greeting Farm målade jag i matchande färger fast det tog emot att måla en gul klänning på henne (ler). Jag chalkade kanten runt motivet med blått. Ritade  ramen direkt på kortstommen men en vit penna. Jag valde att göra två fyrkantiga bitar mönsterpapper och sätta lite isär bakom motivet – dels för att få rörelse men också för att få fram formen på ostbågepåsen i layouten. Texten har jag som vanligt tryckt ut på min dymo och sedan klippt isär.

Jag ville ha med något på mitt kort som påminde om Ostbågarnas form och yta – det jag hittade som kom närmast ibland mina pysselgrejor var de här gula blommor från Prima E-line, som jag köpt för att ha på mina påsk-alster. I samma förpackning finns även dessa läckert prickga blommor så jag satte dit en sån med (ni vet jag och prickigt…hihi) och så blev det en gul knapp med en rund kant till mitt-dekoration. Knöt en rosett och klistrade ovanpå rosetten som motivet har i håret – den här idén har jag liftat från Linda.

♥♥♥

Vill ni resten av teamtets tolkningar får ni klicka HÄR såå kommer ni in på ScrappTorget där ni även kan läsa mer om utmaningen och priset som något har chansen o vinna – vad det är får ni veta där 😀

Ha en bra dag!
Kraaam C

7 kommentarer

Filed under Kort, ScrappTorget

7 responses to “OstbågeUtmaning på ScrappTorget

  1. Inga Larsson

    så läckert det blev..så är ju Greeting farm motiven härliga..måste köpa mig några stycken//kram Inga

  2. Så snyggt du har färglagt stämpeln Greeting farm , dessa stämplar är hur läckra som helst.
    Detta kortet är så underbart gillar du har verkligen fångat upp färgena från ostbågepåsen.

    Kram Anneli

  3. wow vilket underbart kort!! 😀 Jag gillar det skrapt med de starka och färgerna!

    Och vad fint det blev med rosetten!

  4. Sahara

    Var ni ”tvugna” att äta upp ostbågarna också?
    Kortet du gjort är fint men inte så ”ostbågigt” måste jag säga.

  5. gött o c dig jobba med the greeting farm-stämplarna…
    o vad kul att du lämnade ett spår av dig… jag skall ta o kolla in skrapptorget ngn dag när jag har mera tid…
    nu är jag helt slut efter mässan…
    dags att käka lite mat, kolla på brothers & sisters o kanske lägga sig sen…
    tim holtz-pysselträff hos mig imorgon efter jobbet…
    mycket att stå i helt enkelt…
    o jobb heeeeela långa veckan!

  6. Jag är så GLAD för detta helt underbara kort låg i min brevlåda .
    Som jag har beundrat det, nu är det mitt.
    TUSEN TACK CYLLAN du gjorde min dag blev så GLAD jag är över kortet !!!!!!

    Kraaaaam Anneli

Kommentera

