Ett kort jag gjort på beställning

Jag gör inte såå ofta kort på beställning men ibland såå händer det. Maken behövde ett kort till en som skulle sluta på jobbet och självklart ställer jag upp och pysslar ihop ett kort (som jag förståss får betalt för att göra 😀 )

Eftersom min man arbetar inom Lantmännen ville jag att kortet skulle gå i ett lantliga temat. Kvinnan som ska få kortet har mest jobbat i butiken och sålt allt ifrån stövlar till traktor delar. Därför tyckte jag att den här hÄngeln passade såå bra – för hon har ju stövlar på sig (fniss).

Hittade de här charmsen inne hos AltheasMix. Jag tyckte de passade bra på kortet för hon har nog sålt en och annan spade och vattenkanna med i sina dar. Jag gjorde en ögla av körsbärsblommans stjälk där jag satte fast charmsen. Fyllde ut med lite blad och två blååa rosor.

Jag har börjat experimentera mer med Blender-pennan på mina motiv.  Jag började med att göra slitna knän med hjälp av pennan. När jag var klar med motivet  tyckte jag att hon såg för ”hel och ren ut” så jag använde penna för att skapa en skavd ovansida på stövlarna och att göra förklädet lite slitet.
För att skapa lite mönster i sjaletten, hon har knuten om håret, prickade jag med Blender-pennan så att man anar ett prickmönster.

♥♥♥

Det var allt jag hade och visa upp idag
Ha en fortsatt bra dag

Kraaaam C

 

 

1 kommentar

Filed under Kort

One response to “Ett kort jag gjort på beställning

  1. Vad fint 🙂
    Jag vet inte hur många gånger jag tänkt köpa såna där stämplar men det blir ju aldrig av….

Kommentera

