Alster med Scraplagrets dekorationskit

Hej hej!!

Som inspiratör inne på ScrappTorget får jag ibland uppdrag att skapa med kit och stämplar från olika företag.

Den här gången fick jag hem ett läckert dekorationskit från Scraplagret

Jag som inte gör LO:s  mer än till tävlingar och på uppdrag måste säga att jag fick blodad tand när jag väl skapat den här såå nu har jag beställt lite nya papper och blommor så att jag kan göra en LO till lillasyster också.
För den nyfikne kan jag berätta att jag använt papper från Sassafras Lass på min LO – ett mönsterpapper med mycket färg helt i min smak (ler).

Stora syster fick vara med och bestämma vilka dekorationer vi skulle ha med på LO:n och såå klart valde hon bara dekorationer med bling på sig…hihiiii. Tjejer och bling alltsåå –  fast vi växer nog inte ifrån det för kolla såå mycket bling det finns och köpa till oss scrapare…som de här läckra Tea Roserna från Prima med en frostad kant på. (muums! – nää mamma har inte heller växt ifrån sitt bling intresset…hihiii)

Såå klart skulle hon ha pärlswirlen från Prima och den transparanta dekorations fågeln från GCD (för den hade glitter på sig) med på sin LO.

Texten har jag skrivt med Thickers Nutmeg Glossy och Tiny Alphabet Flirtacius och såå dekorerade jag med ett glasgem från GCD (fast den fick jag övertala henne om att ha med för den var inte tillräckligt mycket bling enligt min 6-åring…hihiii)

Färgerna i kitet inspirerade mig att göra ett killkort med den nya traktorstämpeln som jag shoppat inne hos InkyWings. Jag har färglagt med distresser lite slarvigt. Chalkade kanterna runt motivet. Mönsterpapperna har jag köpt på mig inne på Scraplagrets REA. Det syns lite dåligt på bild men stjärnorna på pappret är gjorda i något metalliskt blått. Grattis-texten är en stämpel från Prickigform.

Med i kittet fanns även dessa Prima blommor med ett tidningsliknande tryck och de kombinerade jag med de gröna Mulberry blommorna och bladen som också fanns med i kitet. Spetsen från Prima var i en grå ton och rätt grov så jag tyckte att den passade bra även på ett killkort.

Av den större wellpappersTagsen gjorde jag ett bokmärke. Jag började med att lägga på ett par lager vit akrylfärg och färga in kanter och tagsen med  distressfärgen Broken China. Kom på att jag hade en biljett-stämpel från InkyWings som skulle passa bra som text. Den målade jag med samma distressfärg som på tagsen och sen fläckade jag ner den genom att dutta distress på ett akrylblock och spruta vatten över med min mistflaska och trycka motivet över färgdropparna. Chalkade kanterna på biljetten för att få till en ännu mer sliten look.

Jag dekorerade med den läckra spetsen från Prima och de här underbart vackra Prima Calcutta minis-blommorna

Efter att ha sett andra dekorera papperspåsar köpte jag på mig  påsar när jag beställde papper inne på Scraplagret. (Påsarna är godkända för livsmedel,  såå nu vet jag vad jag ska göra till mina tjejer i påsk…hihiii). Använde samma mönsterpapper som till kortet och dekorerade med en bit av papprets andra sida för för att fånga upp det turkosa i blommorna jag dekorerade den lilla tagsen med.

Den här tagsen gjorde jag såå enkel man bara kan. Chalkade kanter men även på wellpappen för att förändra färgen på tagsen. Sen dekorerade jag med 3 Prima blommor och blad. I mitten av blommorna blingade jag med svart Sticklers och så skrev jag ut texten på min dymo.

♥♥♥

Ja… jag vet att en del av er redan sett dessa alster inne på ScrappTorget men som vanligt ville jag  ha in dem i min egen blogg ocksåå.
Fick faktiskt pysslat två kort till i helgen som jag troligen kommer att lägga ut under veckan.

Här nere i Skåne där jag bor har snön börjat smälta och gräset lyser grönt på flera ställen. I våra rabatter har småå gröna knoppar tittat upp och en och annan snödroppe är redan i blom. Det enda trååkiga är att det småå regnar och är blöööt (blää!!!) men annars känns det lite som om våren är på G.

Ha en fortsatt bra dag
Kraaaam C

2 kommentarer

Filed under Kort, LO, ScrappTorget

2 responses to “Alster med Scraplagrets dekorationskit

  1. Vilket kit…
    Woooow Cyllan vilka alster… jag älskar dem alla!!
    LO är hur läcker som helst… så underbara detaljer .. KANON SNYGG !!!!!!!!!!

    Kraaaaaaam Anneli

  2. O va fint du har gjort! Jag gillade verkligen påsen och bokmärkes tagen. Inspirernade grejer. Kram

Kommentera

