Lite vinter-mums

Mitt pysslande ligger på hyllan och väntar…på bättre tider Det finns bara såå många timmar på ett dygn och jag måste sova nån gång  😀

Men jag har gjort ett DT-alster som jag visar upp i ScrappTorgets blogg idag som inspiration till vår nya månadstävling (som jag står för). Kan ni gissa vilket tema jag valt…?? Vill ni veta om ni gissade rätt får ni klicka HÄR och titta….

När jag började på mitt alster så var min tanke och göra ett flask-kort men när jag stämplat upp Vintergrunge-stämpeln(Tingtura) och embossat den på den tillklippta fotokartongbiten och färgat in pappret för att motiven skulle komma fram lite mer såå såg det ut som en stor Tag istället såå då gjorde jag en dubbelsidig sådan. Men när jag var klar såå tyckte jag inte att min text passade såå bra till en vinflaska utan den hade passat bättre på en chokladkaka såå då ändrade jag mig igen och såå bidde det en altrad chokladkaka efter lite mer pysslande.

Jag färglade Vinterflicka (Tingtura) med Promars i isiga färger för att få fram vinterkänslan. Mitten på blomman i hatten har fått en klick turkost glitterlim men det syns inte på foto tyvärr.

Jag skrev ut min text med dymon och klippte isär bokstav för bokstav. Genom att försiktigt vika  dymoremsan med bokstaven lätt mot min nagel fick jag till den slitna looken. Dekorerade med en plaststjärna som jag färste med genomskinlig pärltråd och en vit pärla i änden som håller stjärnan på plats. Satte en bit fransgarn bakom stjärnan och längs kanterna på Tagen för att skapa ännu mer snöö-känsla.

* * * * *

Det var allt för idag
Kraaaam C

5 kommentarer

Filed under Alted, ScrappTorget, Tags

5 responses to “Lite vinter-mums

  1. Så himla fint det blev. Det bidde inte… det bidde en….. hihi
    Tack för länken till den bra sidan.
    Kram Ann-Louise

  2. Jättefint -men en fråga – är chokladen verkligen kvar? 😉 Anki

    • Cyllan

      Hihiii…kan tyvärr inte säga att chokladkakan ser ut som på bild längre – den behövdes till annat…fniss.

      Kraaam C

  3. Hehe… choklad har en tendens att bara försvinna även här hemma 😉 Superläckert!

    Och jag ääälskar kortet med hjärtanen!

  4. Pingback: Ääntligen Julafton!! | Cyllans PysselBlogg

Kommentera

