Stafflikort

Att mäta och hålla på med mått hit och dit är inget jag gillar att göra så jag har aldrig provat och göra kort med roliga vikningar.
Så när Yoli utmanade oss i teamet att göra Stafflikort tänkte jag först inte hänga på utmaningen men när jag inte  kom på något annat att skapa och visa upp på min bloggdag i januari fick även jag gjort mitt första kort med en annorlunda vikning. (får väl erkänna att jag fick lite blodad tand efter detta så jag lär nog testa fler roliga vikningar :-D)

Det är tack och lov inte så många mått och hålla reda på när man gör ett Stafflikort men jag fick klura lite på åt vilket håll man skulle vika den delen där man fäster motiv-delen på. En beskrivning på hur man gör såna här kort hittar ni HÄR

Eftersom jag var rätt tom på idéer efter en stressig december utgick jag ifrån Annelis Januari månadstävlingsbild när jag skapade mitt kort.

Ja ni ser rätt…jag har använt dekorationshjärtarna, som man egentligen ska ha till bakverk, att dekorera mitt kort med. Det är det bästa med att vara kortmakare…man kan använda vad som helst som dekorationer 😀
Jag började med att lacka hjärtana ett och ett, med 3D-lack  och under tiden de torkade färglade jag den söta Nallen från Bildmålarna med mina Promarks pennor. Inspirerad av tjejerna som kör med MCP-tekniken provade jag och tunna ut färgen med min Blender-penna så att motivet blev lite mer romatiskt än jag brukar måla dem (ler). Det rosa-lila tårtpappret fick jag i julklapp av Yoli.

Stämplade texten –  från mitt hjärta till ditt hjärta (stämpel från ArticSisters) på en bit fotokartong och chalkade kanterna. Klistade på dekorationshjärtan och lite bling-stenar.

* * * * *

Vill ni se fler Stafflikort kan ni den här veckan se resten av ScrappTorgs teamets kort inne på ScrappTorget. Det går även och va med i Januari månadstävling om ni blev sugna på det för sista inlämningsdagen för bidragen är inte förrän på fredag (22 januari).

Ha det gott
Kraaam C

7 kommentarer

Filed under Kort, ScrappTorget

7 responses to “Stafflikort

  1. Sahara

    Oj vad kreativt. Plundra skafferiet på tårtdekoration…
    En liten fråga; hur hinner du pyssla så mycket om du jobbat och har familj samtidigt. Själv jobbar jag halvtid men hinner NOLL hemma om jag sitter och pysslar ett par timmar.

    • Cyllan

      Hihii…jag hinner inte alls pyssla så mycket som jag skulle vilja – hinner jag göra 2 av 10 idéer jag har får jag vara glad
      Kraaam C

  2. Tack för den fina kommentaren, det värmer! Jag har också använt mig av sockerhjärtanen. Visst e de underbara!?
    Tack för inspirationen på din blogg!
    Kram

  3. Sahara

    Vad synd att du inte uppdaterar oftare!!

  4. Åh så underbart kort. Hmm får nog lifta lite tror jag hihihi!

    Kra och ha en go helg

  5. Hej! Vilket fint kort du gjort. Helt underbart. Smart meed hjärtana. Ja det är väl bara fantasin som stoppar än från vad man ha på korten. 🙂

  6. Nu vet jag vad jag ska använda dom gamla hjärtanen som jag har ståendes i skafferiet…..Vilken kanonide….Tack:) Kortet är helt underbat!!!

Kommentera

