Nu är det jul igen…?

I alla fall i min blogg för i fredags fick jag hem Tim Holtz julstämplarna jag beställde i mellandagarna (hos InkyWings). Och som alltid när jag får nya stämplar vill jag förståss genast testa dem…yeee! 😀

Hur i alla sina dar hamnade Tim Holts stämplar hemma hos mig??? Jo,
av nyfikenhet titta jag in i Tim Holtz blogg när han körde sina 12 tags of Christmas innan jul och wow… man kan lugnt säga att hans kreativitet smittade av sig på mig och jag förälskade mig i hans sööta tomtestämplar men som vanligt var jag lite sent ute för de lösa tomtestämplarna var slut i shopparna där jag hittade hans stämplar här i Sverige. Så att få tag i de söta tomtarna fick jag helt enkelt beställa de färdiga collage-stämplarna.

Den första collagestämpeln jag blev sugen på att testa var den här för den hade mer en vinter-snö känsla över sig

Jag embossade motivet med Bridal embossapulver (ett vitt pulver med glitter i) och sen färgade jag in fotokartongen med hjälp av mitt nya Ink-tool (som jag fick i julklapp av maken) och distresser. På denna tagen använde Broken China och en gnutta Shabby Shutters.

Dekorerade min tags med en ”franstråd” jag fått av ScrappTorgs kompisen Eviebee och ett rött tunt sidenband som jag gjorde en rosett på samt satte en liten vit blingsten på motivet.

På mitt andra motiv lekte jag med lite ojuliga färger men i kombination med det bruna mönsterpappret (som jag fick av Anneli i julklapp) såå blev det rätt juligt ändå.

God jul-texten från Stämpelboden är ännu ett mellandagsköp. Även den är embossad så att jag kunde färga in pappret efteråt. På denna tagen använde jag färgerna Spiced Marmalade, Worn Lipstick och Fired Brick

Jag fick vika det brunprickiga organsa bandet för annars skymde det motivet för mycket och även på denna tags använde jag mig av fransbandet. Här ser man även den röda blingstenen jag satte på motivet som dekoration.

 

* * * * *

Nästa tag jag ska göra blir nog en lift av herr Holtz ena jultags för den blev såå läcker och då blir det tomte-gubbar här i bloggen…hihiii.

Tills dess får ni ha det gott
Kraaam C

6 kommentarer

Filed under Tags

6 responses to “Nu är det jul igen…?

  1. mums såååå läckert Cyllan!!
    Supersnyggt och kul med jul lite efter jul också!! Bra å vara ute i god tid, så hinner man kanske med allt man vill till nästa!! hahah 😛

    Kraaaaaaam goding!!

  2. Mennn guuuu så snygga!!!! Dööööö läckra ju! Du har ju väldigt god framförhållning till jul….hihi…skönt att slippa stressen….. och så kul att se att du har använt fransgarnet.
    Ha en fortsatt skön söndag
    Kramar Eva

  3. Helén

    Det är aldrig fel med jul!! 🙂 Dessutom är det ju bra att vara ute i god tid, så har man att bara plocka fram när julen närmar sig. De här var riktigt läckra!! Så snyggt distressat och embossat!

    Kram Helén

  4. |Linda|

    vad läckra tagsen blev! 🙂 Ska bli kul att se flera ifrån dig sen!

  5. Vilka läckra tags och så snyggt med fransen nertill … urläckert !!!

    Kraaaaaam Anneli

  6. Vilka härliga Holtz-iga Tags du gjort!

Kommentera

