BlogHop på ScrappTorget med våra 10-i-topp listor 2009

Hej och välkommen in i min blogg! 

Både ni som hoppar runt på BlogHop:en inne hos oss på ScrappTorget och som hittade hit via Angelica/Dollivers blogg  men också ni andra
som hittat hit på annat sätt. Till er som inte hoppat runt hela BlogHop:en men som gärna skulle vilja säger jag hoppa genast in på  ScrappTorget och ta reda på vad som gäller – för den som är med och går vår BlogHop och som löser uppgiften (ni får inne på ScrappTorget) har chansen att vinna fiina priser från Artic Sisters och Handarbeta.

Inför min 10-i-topp lista gick jag igenom min gamla blogg för att se vad  jag hade skapat under 2009 och jag fick visst pysslat en del förra året trots att andra halvan av 2009  mest gick åt att packa ner och packa upp i samband med vår flytt. *ler* 
Att göra en 10-i-topp lista över det gånga året kanske inte är det lättaste (för man har ju rätt så måånga favoriter) men det är rätt kul och gå igenom alla sina alster och se hur man utvecklats, vad man gillade för dekorationer, färger mm. Själv upptäckte jag att jag nästan enbart skapat med stämplar från Tingtura Design (ett stämpelföretag jag hittade till i mellandagarna 2008 och som gör stämplar som passar min scrappstil – enkel och busig).

Året började med att jag var gäst-DT hos Stämpelboden (det hade jag ju nästan glömt tills jag hittade den här altrade chokladkakan med det härliga trollet på. Hade riktigt kul när jag lekte med distresser och embossapulver för att skapa detta alster minns jag.

Något jag gillar är att shoppa stämplar på rea (men vem gör inte det *ler*) så när October Stamps reade sina julstämplar kunde jag inte låta bli och handla på mig den här sööta tomten (skapad av Dr Nina). Tyckte SurNissen passade bra på ett krya-på-dig kort för visst kan man bli lite sur när man blir sjuk och måste ligga nerbäddad??

2009 var även året dåå jag fick dille på att skapa flaskkort, en kortform som jag snabbt förälskade mig i – för jag gillar idén med att sätta kortet direkt på flaskan. Det här flask-kortet hamnade på en Alla Hjärtans Dag present till min make. Motiven köpte jag som en alla hjärtans dag gåva till mig själv och de kommer förståss ifrån Tingtura.

Humor tycker jag om att ha med på mina alster – så för mig var det självklart och använda den här sööta snigeln från Skogstokiga till ett Grattis-till-nya-hemmet kort (som förståås blev ett flask-kort det med *ler*).

2009 var även året då jag utmanade mig själv genom att skapa alster till diverse tävlingar. Det här kortet gjorde jag till en månads tävling inne hos Tingtura (vann nästan för jag hamnade på delad 1:a plats i teamets röstning men när det skulle avgöras vem som fick första plasten genom lottning hamnade jag på andra plats)

Det här kortet gjorde jag till en tävling inne hos LillNettan där man skulle skapa ett alster som ”är typiskt dig och i din stil”. Och det här kortet är såå mycker min stil det bara kan bli…enkelt, färgglatt och med glimten i ögat-bus. (såå den här tävlingen vann jag faktiskt…hihiii)

Tingtura körde CC i 11 dagar och självklart skulle jag vara med på det. Köpte på mig ett CC-paket för kortmakare och skapade två alster med dessa stämplar där man visade upp så många sidor av sitt skapande man kunde (eftersom vinsten var en gäst-DT plats hos Tingtura). På detta kortet visade jag upp min färgglada och barnsliga sida

Mitt andra kort blev så här – idén till kortet fick jag ifrån stämplarna som var två Bullerby barn och om ni sett filmen kommer ni kanske ihåg tjejerna som ska gå och handla till sina mammor (och glömmer falukorven). Det var ifrån den här scenen jag fick idén till att göra en korg och sätta mellan barnen och fylla med blommor.

Det blev skapat ännu fler flaskkort fast den här gången i formen av en slips med 70-tals känsla (ett av mina alster som Gäst-DT hos Tingtura som jag vann med mina CC-kort jag visade ovanför)

Det sista jag tänker visa av mina alster från 2009 är denna alstrade ”spitflaska” – en JAMARE till SILLEN. Den kom också till under Tingturas CC då man skulle alstra något till midsommarfesten. Satt och funderade på vad jag hade för stämplar och kom på att jag hade katt-stämplar (ifrån Tingtura hemma) och de kan man ju kalla lite långsökt för JAMARE…hihiii.

TACK för besöket. Nu är det dags för er att hoppa vidare till Veronicas blogg.
Kraaam C

15 kommentarer

Filed under Gott och Blandat, ScrappTorget

15 responses to “BlogHop på ScrappTorget med våra 10-i-topp listor 2009

  1. Underbart härliga och lekfulla alster!
    Kram och god fortsättning.

  2. Sköna o glädjande alster fanns det här!

    Ha det bra

    Kraaaam

  3. Gillar verkligen ”en jamare till sillen” – så kul idé

  4. Åh, vilka underbara alster. Du har verkligen glimten i ögat!
    Nu hoppar jag vidare!
    Kram

  5. Helén

    Vad roligt att se din favoritlista! Du är så duktig på att använda stämpelmotiv, något jag själv aldrig lyckats med. Imponerande! 🙂

    Kram Helén

  6. Vilka härliga, färgglada och sköna alster du skapar!
    ”Jamaren till sillen” är ju bara underbar! 🙂
    Kram Annica H

  7. Är inne o hoppar och måste säga att jag gillar grattis till nya hemmet massor!

  8. De här med bloghop va ju en helt underbar idé! Jag har hittat till alla möjliga underbara bloggar och fått så mycket insperation! Du har gjort helt underbara saker under 2009 och jag är djupt imponerad. Du hamnade direkt bland mina bloggfavoriter. Kram

  9. WOW så mycket underbara färg glada alster du har gjort.
    Man blir alltid så GLAD när man tittar in här jag gillar verkligen dina färgglada alster
    Så himla svårt välja ut en favorit …alla är ju bara så läckra.. men det blir SurNissen krya-på-dig kortet där är så super söt.

    Krammmmmmmmmm Anneli

  10. Älskar din Jamare till sillen!!!! Den kommer jag ihåg sen Tingtura´s cc den satt sig liksom på näthinnan bara för att den var så himla cool.
    Kramiz

  11. Härliga alster du har gjort! Detsyns verkligen att du har glimten i ögat… Och så många underbara varianter på flaskkort! En jamare till silen föll jag för direkt. Ha det gott!

  12. Vilken fin blogg du har=)
    Här hittar jag måga favorit, jag gillar kortet där du visar din barnsliga sida, den altrade spritflaska; vilken härligt namn på flaskan, kul ide. Jag gillar även ditt härliga krya på dig kort.
    Super härliga kort. Alster som man blir glad av att titta på.

    //jenny/e.j.m

  13. |Linda|

    åh jag hade missat totalt att du har bytt blogg! Välkommen till wordpress! 🙂

    Och åh, dina alster, de är så vackra verkligen!!

  14. Gunnie

    Alla alster är superfina.
    Mvh Gunnie

Kommentera

